Često postavljana pitanja

Često postavljana pitanja za naručitelje

Za uspostavljanje međusobne suradnje trebamo popis dospjelih potraživanja oblikovan u tabeli i sa strukturom podataka koju dogovorimo.
Suradnjom s nama nemate nikakvih početnih fiksnih troškova. Nagrada za obavljenu uslugu ovisi isključivo o realizaciji plaćanja (izuzevši pojedinačne iznimke kada su slučajevi već na sudu, kada se radi npr. o uslugama preuzimanja i pregleda postojećih spisa, prijave i pratnje stečajnih postupaka itd., gdje zaračunamo proviziju po predmetu).

U postupku izvansudske i sudske naplate potraživanja Prohit d.o.o. surađuje s odvjetnicima koji imaju mogućnost sukladno odvjetničkoj tarifi zaračunati odvjetničke i materijalne troškove, što utječe na nižu relativnu proviziju koja se temelji na naplaćenom potraživanju.

U postupku sudske naplate potraživanja kao vjerovnik plaćate trošak javnobilježničkih i sudskih pristojbi za podnošenje Prijedloga ovrhe koja Vam se u slučaju plaćanja potraživanja vraća. U primjeru da za Vaš slučaj započnemo parnični postupak, kao vjerovnik podmirujete troškove parničnog postupka sukladno odvjetničkim i javnobilježničkim tarifama.

Suradnja s nama je iznimno transparentna jer možete jednostavno pristupati našoj aplikaciji 24 sata dnevno i 7 dana u tjednu. Time Vam je omogućeno da slijedite kronologiju izvođenja cjelokupnog procesa naplate potraživanja i istovremeno aktivno surađujete u postupku. U svakom trenutku možete pristupati pojedinačnim predmetima i cjelokupnoj dokumentaciji koja se kreira u postupku naplate. U okviru informacijske podrške kreiramo elektroničke spise koje Vam možemo na završetku postupka, prema Vašoj želji, proslijediti putem dogovorenih elektronskih kanala.

Podatci o dužnicima mogu biti u bilo kojem obliku (excel, xml, tekstni oblik i sl.). Praksa je da našim naručiteljima pošaljemo primjer uzoraka datoteke sa strukturom podataka koje trebamo za početak procesa naplate potraživanja.

Proces naplate potraživanja najbolje je započeti odmah po datumu dospijeća, odnosno nakon završenih internih podsjećanja (30 – 120 dana nakon dospijeća računa). Preporučuje se i rana telefonska naplata potraživanja koju izvodimo odmah nakon datuma dospijeća ili istovremeno s Vašim internim procesima. Radi se o vrlo ranom uspostavljanju kontakta s dužnikom, kada dužnika blago nagovaramo i potičemo na što brže plaćanje. Istovremeno u toj fazi utvrđujemo formalne razloge koji su posljedica neplaćanja. Važno je također i da interni i eksterni procesi naplate potraživanja slijede jedan nakon drugoga bez duljih vremenskih razmaka.

Prohit d.o.o. mnogo ulaže u obrazovanje svojih zaposlenika, istovremeno zaposlenici imaju brojna iskustva iz prakse koja su stekli kroz godine rada u poduzeću. Kako želimo dijeliti stečeno znanje s postojećima i potencijalnima naručiocima, organiziramo besplatne seminare na kojima predaju naši pravnici s višegodišnjim iskustvima, kao i stručnjaci iz različitih područja (komunikacija sa zahtjevnim klijentima, porezni aspekt naplate potraživanja i sl.). Ukoliko želite obrazovanje za Vaše zaposlenike i po Vašoj mjeri, pošaljite nam elektronsku poštu na info@prohit.hr i pripremit ćemo Vam prijedlog programa obrazovanja.

Često postavljana pitanja za dužnike

Naplata potraživanja

Prohit d.o.o., temeljem potpisanog Ugovora s klijentom, a koji je Vaš vjerovnik, naplaćuje dospjela potraživanja u njegovo ime i račun.

Ukoliko postoji bilo kakav prigovor vezano za Vaše dugovanje, možete poslati svu dokumentaciju kojom ćete argumentirati prigovor, a mi ćemo s vjerovnikom provjeriti nastalu situaciju.

Vaš vjerovnik ima pravo u svakom trenutku povući slučaj natrag i poduzeti sve dodatne, pravne postupke u cilju naplate dugovanja, uključujući i pokretanje naplate potraživanja sudskim putem.

Molimo Vas da nam dostavite dokumentaciju kojom potvrđujete da je Vaš predmet u postupku rješavanja prigovora. Kada nam dostavite navedenu dokumentaciju kontaktirat ćemo našeg klijenta, i obavijestiti Vas o daljem postupku vezanom za Vaše dugovanje.

Prohit d.o.o., kada naplaćuje potraživanje po nalogu klijenta, nema nikakvih dodatnih potraživanja prema Vama ukoliko je dug u cijelosti podmiren.

Prohit d.o.o. na vrlo profesionalan način nastoji pronaći rješenje za svaku Vašu nedoumicu, pitanje, pa tako i za Vaše dugovanje. Naš je cilj zajednički dogovor koji će dovesti do konačnog rješenja Vaše trenutne situacije. Naravno, mi uvijek imamo individualni pristup, te se nastojimo prilagoditi svakom slučaju pojedinačno, pri čemu poštujemo povjerljivost Vaših osobnih podataka.

Često postavljana pitanja za dužnike

Otkup potraživanja

Prohit d.o.o. je poduzeće registrirano za otkup potraživanja. Ugovorom o cesiji smo otkupili određena potraživanja čime smo pravni slijednici i Vaš novi vjerovnik. Sukladno navedenom, provodimo i naplatu od Vas. Vaše dugovanje je moglo biti prebačeno na Prohit d.o.o. jer je klijent odlučio ustupiti svoje potraživanje, i tada prema Zakonu o Obveznim odnosima (članak 82.) nije dužan tražiti Vašu suglasnost. Dužan Vas je samo o tome obavijestiti.

Molimo Vas da nam dostavite dokumentaciju kojom potvrđujete da je Vaš predmet u postupku rješavanja prigovora. Kada nam dostavite navedenu dokumentaciju kontaktirat ćemo našeg klijenta, i obavijestiti Vas o daljem postupku vezanom za Vaše dugovanje.

Vaše dugovanje je identično kako bi bilo i kod klijenta. Napominjemo da za Vas dodatni trošak može nastati nepravovremenim plaćanjem, kada sukladno zakonu imamo pravo zaračunati zakonsku zateznu kamatu sukladno Zakonu o obveznim odnosima. Također, sukladno zakonu imamo pravo pokrenuti ovršni postupak kod kojeg za Vas nastaju dodatni troškovi (službene odvjetničke, javnobilježničke, i sudske propisane tarife).

Kod pokretanja ovršnog postupka, kako smo već naveli, nastaju troškovi ovršnog postupka sukladno važećim odvjetničkim, javnobilježničkim, sudskim tarifama te troškovi određeni drugim zakonskim i podzakonskim aktima.

Nakon što ste u cijelosti podmirili navedeno dugovanje, dodatni trošak se ne može naknadno pojaviti. Također ukoliko zatražite, na Vaš zahtjev Vam šaljemo potvrdu o otplati dugovanja u cijelosti.

Prohit d.o.o. na profesionalan način, i u dogovoru s Vama, nastoji pronaći zajedničko rješenje za plaćanje Vašeg dugovanja, sukladno Vašim financijskim mogućnostima.

Pojašnjenje pojmova 

Dužnik
Osoba koja je dužna određeni iznos novca, najčešće prema pravnoj osobi. Dužnik ima ugovornu obvezu prema vjerovniku koju mora poštovati i izvršiti plaćanje u određenom roku.

Vjerovnik
Strana u obvezno pravnom odnosu koja je ovlaštena od dužnika potraživati sredstva, zahtijevati da joj preda neke stvari ili nešto učini ili da ne učini nešto što bi inače imala pravo ili da nešto propusti. Riječ je o dvostrano obveznom odnosu, a to znači da obje strane  imaju i potraživanje i dugovanje.

Potraživanje (dug)
Obveza osobe (pravne ili fizičke) – dužnika, da podmiri nešto drugoj osobi – vjerovniku.

Valuta plaćanja
Zadnji rok (datum) definiran za plaćanje neke robe ili usluge. Nakon toga roka, vjerovnik ima pravo obračunati zakonsku zateznu kamatu.

Klijent
Osoba (najčešće pravna) koja odluči svoje poslovanje, ili samo dio svojeg poslovanja, prepustiti stručnim organizacijama.

Kamata
Kamata je iznos koji se plaća da bi se “unajmio” (posudio) određeni iznos novca za određeni period vremena. Kamata je novonastali trošak koju dužnik plaća za korištenje ustupljenog novca ili novca koji nije plaćen do definirane valute plaćanja.

Otkup potraživanja/Cesija
Otkup potraživanja je prijenos financijskih potraživanja (tražbina) s vjerovnika na neku treću osobu (najčešće pravnu), a koji se definira Ugovorom o cesiji. Vjerovnik je obavezan obavijestiti dužnika o prijenosu potraživanja, ali nije dužan tražiti i pristanak dužnika. Treća osoba postaje novi vjerovnik i preuzima sva prava i odgovornosti prema dužniku.

Ovršni postupak
Postupak u kojem ovrhovoditelj, uz pomoć suda ili javnog bilježnika ostvaruje svoju tražbinu. Ovrhovoditelj je osoba koja podnosi prijedlog za ovrhu (vjerovnik). Ovršenik je osoba protiv koje se podnosi prijedlog za ovrhu (dužnik). Predmet ovrhe su sve ovršenikove stvari (ovršenikova imovina) i prava na kojima se može provesti ovrha: plaća, novac na računima, nekretnine, pokretnine, dionice, udjeli u trgovačkim društvima i sl., osim one imovine koja je zakonom izuzeta od ovrhe.